2015. okt 28.

Proust kérdőív

írta: atinam
Proust kérdőív

A világ egyik leghíresebb kérdőíve Marcel Proust, a híres francia író (1871–1922) nevét viseli. Az eredeti kérdőívet nem Proust alkotta meg, ő is csak kitöltötte, ráadásul a feljegyzések szerint – különböző időpontokban – két alkalommal is. Először tizenhárom éves korában egy születésnapi rendezvényen válaszolt az akkoriban divatos társasjáték kérdéseire, majd nagyjából hét évvel később megismételte. Ez utóbbi kérdőívnek címet is adott: „Marcel Proust pár lui méme” (Marcel Proust önmagáról). A kérdőív azóta óriási karriert futott be, nagy nemzetközi lapok, társasági magazinok gyakran előveszik, és hírességeket kérnek fel kitöltésére. Közben a „questionnaire" többször át is alakult, így a mai szerkesztők által készített változat is igazodik korunkhoz.

Nekem azért tetszik, mert befelé irányítja a figyelmet, sokat megtudhatunk önmagunkról az által, ha válaszolunk a kérdésekre. Továbbán én is tervezem, hogy néhány év múlva újra kitöltöm majd. :-) Kíváncsi vagyok melyik dolog milyen mértékben változik addig bennem.

Vágjunk bele:

 

  1. Mi jelenti számodra a tökéletes boldogságot?

Amikor teljesen ki tudok kapcsolni, és 100%-ban megélem a pillanatot.

  1. Mi a legnagyobb félelmed?

A csalódástól és a fájdalomtól félek leginkább, utóbbit fizikai és lelki vonatkozásban egyaránt értem.

  1. Mi az a tulajdonságod, amit nem szeretsz magadban?

A depresszióra való hajlam, és az, amikor engedem, hogy elhatalmasodjon rajtam a sötétség.

  1. Mi az a tulajdonság, amit nem szeretsz másokban?

Hhhhhúúúú...., van néhány, a leginkább talán ezeket nem: őszintétlenség, képmutatás, igénytelenség, tutyi-mutyiság.

  1. Melyik élő embert csodálod leginkább?

Az állatmentőket. Annyi borzalmat látnak, rengeteg fájdalmat, és sokszor már nincs is mit tenni. Csodálom az erőt ami a lelkükben van, amikor nagyon kevés elismerés, és még kevesebb anyagi ellenszolgáltatás mellett újra ott vannak nap mint nap, és teszik amit a szívük diktál.

  1. Mi a legnagyobb extravagancia az életedben?

Én magam, hogy merek, és mindig is mertem az lenni aki vagyok. Akkor is amikor tudtam, hogy előrébb lennék, ha szerepet játszanék.

  1. Milyen a lelkiállapotod most?

Változó, most éppen a jobb periódusomban vagyok.

  1. Melyik az a tulajdonság, amelyet leginkább túlértékelünk?

A "15 perc hírnév".

  1. Mikor fordul elő, hogy hazudsz?

Nagyon ritkán, néha, amikor manipulálok. (Igen, nem szép dolog, tudom.)

  1. Mi az, amit a legkevésbé szeretsz a külsődben?

Eredetileg göndör a hajam, gyűlölöm, és minden nap hálát adok a profi hajvasalómért. Fogynom is kellene néhány kilót, nem drasztikusan, de hát na.... Ezeket leszámítva viszont összességében elégedett vagyok, nincsenek nagy problémáim magammal ezen a téren.

  1. Melyik élő embert tartod a legkevesebbre?

Az önsajnálókat, akik folyton sírnak, hogy mennyire rossz nekik, de semmit nem tesznek a változásért.

  1. Mely tulajdonságot tartod a legfontosabbnak egy férfiban?

Intelligencia, őszinteség, humor, stílus.

  1. Mely tulajdonságot tartod a legfontosabbnak egy nőben?

Ugyanezeket.

  1. Melyik az a szó vagy kifejezés, amelyet túl gyakran használsz?

"Óh...."

  1. Mi vagy ki életed legnagyobb szerelme?

Életemben eddig egyszer voltam (vagyok) igazán szerelmes, így az egyetlen lehetséges válasz M.

  1. Mikor és hol voltál életedben a legboldogabb?

Két esetben.

Az egyik A Pasival, egy késő nyári napon, a kanapén elnyúlva olvastam az egyik kedvenc könyvemet, miközben ő a laptopján dolgozott. Nem tudom miért ekkor, nincs magyarázat, talán nem is kell.

A másik M.el, tavaly nyáron, egy álmos délután, amikor elaludt az ölemben, a világ valami különleges oknál fogva teljesen tökéletesnek látszott akkor.

  1. Ha választhatnál, melyik emberi képességet, tehetséget birtokolnád legszívesebben?

Szeretnék minél több nyelvet beszélni. (Tudom, tanulható.)

  1. Ha egyetlen dolgot megváltoztathatnál önmagadon, mi lenne az?

Semmit, mégpedig azért, mert akkor már nem lennék ugyanaz. Aminek változnia kell az majd úgy is változik, amikor eljön az ideje.

  1. Mi eddigi életed legnagyobb teljesítménye?

Saját erőmből, egyedül értem el azt amit. Nem volt protekció, nem feküdtem le érte, és nem hódoltam be senkinek. Aztán amikor jött valami (valaki) ami fontosabb lett, önként mondtam le róla, és kezdtem itt újra mindent, teljesen a nulláról.

  1. Ha létezik halál utáni élet, te miként vagy kiként térnél vissza legszívesebben?

Önmagamként.

  1. Hol élnél legszívesebben a világon?

Ott, ahol majd otthon leszek.

  1. Mi a számodra legértékesebb tulajdonod?

Tárgy? Nem is tudom, nem igazán ragaszkodom tárgyakhoz. Talán a laptopom, és a telefonom, de inkább a rajtuk tárolt információk és képek, nem pedig az anyagi értékük miatt.

  1. Mit tartasz a legmélyebb gyötrelemnek?

A tehetetlenséget.

  1. Mi a legkedvesebb elfoglaltságod?

Szeretkezni M.el, minőségi időt egyött tölteni Sz.val, és De.vel, írni.

  1. Mit tartasz a legszembetűnőbb tulajdonságodnak?

A tartásomat és a kisugárzásomat.

  1. Mi az, amit a legnagyobbra értékelsz egy barátodban?

Hogy ismer, és ennek ellenére, vagy éppen ezért, mégis önzetlenül szeret.

  1. Kik a kedvenc íróid?

Könyvben mindenevő vagyok, ha egyet mégis kiemelnék Szabó Magda.

  1. Ki a kedvenc irodalmi vagy filmbéli hősöd?

Samantha Jones, imádom!

  1. Melyik történelmi alak áll hozzád a legközelebb?

Nincs ilyen.

  1. Kik a te valódi, hétköznapi hőseid?

Mindenki, aki igazi harcos, és közben meri élvezni az életet.

  1. Melyek a kedvenc neveid?

Izabella, Mia, Szofi

  1. Mi az, amitől a legjobban irtózol?

Csirkék és galambok.

  1. Mi az, amit a legjobban sajnálsz a múltadban?

Nincs ilyen.

  1. Hogyan szeretnél meghalni?

Szenvedés nélkül.

  1. Mi a mottód?

Ingyen vacsora nem létezik!

 

 

Szólj hozzá

galambok legboldogabb csirkék proust kérdőív Samantha Jones